Kurs

KURSKALENDER

23.10 - 23.10 | 2018


Et svangerskap medfører økt belastning på kroppen, og derfor er bevegelse og variasjon viktig når du er gravid. I et normalt svangerskap er trening risikofritt og gir store helsegevinster. Trening i svangerskapet kan redusere typiske svangerskapsplager som tretthet, dårlig nattesøvn, forstoppelse, humørsvingninger samt hofte, rygg- og bekkensmerter. Samtidig oppnår du økt overskudd, forbereder kroppen til en enklere fødsel, får mindre risiko for komplikasjoner under fødsel og du kan bedre den fremtidige helsen til barnet ditt.

Barseltrening Har du lyst til å komme i form etter fødselen på en trygg og morsom måte? Ønsker du å trene i en avslappet atmosfære sammen med andre nybakte mødre? Kroppen går gjennom mange forandringer i et svangerskap. Den rette bukmuskelen legger seg til side for å gi plass til den voksende magen, tyngdepunktet i kroppen endres, ryggen får stadig større belastning og leddene i kroppen blir smidigere som følge av forberedelse til fødsel. Bekkenbunnen belastes spesielt mye når man er gravid da denne muskulaturen bærer mye vekt under hele graviditeten samtidig som den utsettes for enorme krefter under selve fødselen. Etter en normal fødsel vil kroppen være klar for å begynne med trening etter ca 6 uker. Dersom man har vært gjennom et keisersnitt bør man vente ca 8 uker før man begynner.

Timen inneholder kondisjonstrening og styrketrening med spesielt vekt på bekkenbunn, mage og rygg. Det er lagt opp til enkel koordinasjon og et godt tilpasset intensitetsnivå. Timen passer for alle, også for deg som ikke har trent i grupper tidligere.

Pris: 1500 ,- for 8 gruppetreninger Sted: Klinikk for Alle Jessheim, Jessheim Storsenter 4.etg
Oppstart: 23/10 kl 15

Meld fra til fysioterapeut Cecilie Birkely Johansen ved interesse: Tlf; 45 26 31 56 / ceciliebirkely.johansen@klinikkforalle.no